Hvordan OliverSuite’s rapporter forbedrer virksomheten din

Hva er POS-rapporter?

Skybaserte nettløsninger som OliverSuite sporer dataene i nettbutikken og kassaløsningen din i sanntid og genererer rapporter som gjør det lett å tolke dataene som samles inn. For å lære mer om Oliver POS-rapporter, klikk her.


Hvorfor er POS-rapporter så viktige?

Detaljerte handelsrapporter gir deg informasjonen du trenger for å ta informerte beslutninger. I stedet for å implementere endringer blindt og håpe på forbedring, gir POS-rapporter deg data du kan undersøke for å forstå egen ytelse.  Nå kan at du faktisk kan vite hvor og hvordan du kan forbedre din drift.

La oss gå gjennom noen av OliverSuite’s rapporteringsverktøy og se hvordan du kan bruke dem til å forbedre din butikk.


Kunderapporter

OliverSuite kunderapporter lar deg ikke bare spore kundeinformasjon og kjøpshistorikk, men lar deg også spore hvem dine mest lojale kunder er.  Hvorfor er dette nyttig? Ved å spore hvem som kjøper mest fra deg, vet du hvilke kunder du skal bruke mesteparten av tiden din og innsatsen på. I følge denne studien fra Adobe kommer 41% av amerikansk butikkomsetning fra lojale kunder. Så målretting av markedsføringsinnsatsen din mot disse kundene med kuponger, eksklusivt salg, personlige rabatter, lojalitetsprogrammer eller annen personlig kundeserviceinnsats, kan nå langt for å sikre fortsatt lojalitet og øke omsetningen

Ønsker du å lære mer om hvordan du kan gjøre kunder til lojale kunder? Du kan lese i bloggen vår om det ved å klikke her.


Produktsammendrag

I Oliver Hub, under Produktsammendrag > Varerapport, kan du se dine bestselgende produkter, inkludert antall bestillinger og salgsbeløp. Det er viktig å holde oversikt over hvilke produkter som selges best.

De mest populære produktene dine er det du trenger for å sikre at de til enhver tid fylles på igjen på lager, slik at du ikke går glipp av salget.  Les mer om vår lagerstyringsverktøy her.   Likeledes, vil det å vite hvilke produkter som er mest populære hjelpe deg når du markedsfører butikken og virksomheten din samt gjennomføre salgskampanjer.


Ansatterapporter

Oliver holder ikke bare oversikt over salget ditt, det holder også oversikt over dine ansatte. Den beskriver prosentandelen av salg for hver ansatt, salgsbeløp, antall bestillinger, samt produktene de selger.

Dine ansatte er pilarene i virksomheten din – det er de som er ute på gulvet som gjennomfører salget og samhandler med dine lojale kunder. Ved å analysere medarbeiderrapportene i Oliver kan du ta bedre beslutninger. Planlegg toppmedarbeideres arbeidstider slik at de er tilpasset  travle tider og høysesonger.  På samme måte vil belønning av dine toppmedarbeidere øke moral og motivasjon for å fortsette med det gode arbeidet og kanskje inspirerer det resten av dine ansatte til å henge på.


Salgsinnsikt

Oliver Suite’s salgsinnsikt samler all salgsinformasjonen din, inkludert kassasalg fra dine fysiske butikker og bestillinger fra nettbutikken.  En nyttig og oversiktlig graf viser vekst og fall av salg gjennom døgnet. Informasjon som gjennomsnittlig salg per dag, timessalg og kundevekst hjelper deg med å spore resultatene dine. Spor dagene du selger mest og ta informasjonen i betraktning når du planlegger fremover.

Hvis du for eksempel ser at den travleste dagen er lørdag, må du sørge for at butikken din er fullt rustet opp og at de beste ansatte er planlagt å være på jobb,  slik er du forberedt på å maksimere omsetningen og tjene mest mulig.  På samme måte, når du identifiserer dagene eller tidene du forventer å være mindre opptatt med salg, kan du gi dine ansatte andre viktige oppgaver som å ivareta lager og bestillinger, fylle etter med produkter, rydde eller rengjøre, osv.


Lokasjonsrapporter

Hvis du driver en virksomhet som har butikker på flere lokasjoner, må du sammenligne resultatene for å ha full forståelse av driften. Med Oliver får du lokasjonsrapporter slik at kan undersøke og sammenligne ytelsen i alle butikkene dine.

Det er viktig å se forskjellene i ytelsen på de ulike lokasjonene slik at man kan forstå hvorfor man presterer bedre på en lokasjon, eller hvorfor bestemte dager gir større omsetning på en bestemt butikk samt andre slike forskjeller. Å komme til bunns i ytelsen er nøkkelen til maksimere omsetningen.  Er det fordi en lokasjon er mer strategisk plassert mtp kunder? Er det fordi stjerneansatte bare jobber i den ene butikken? Er det på grunn av demografien på den ene lokasjonen sammenlignet med den andre?

Forstå hva som gjør en lokasjon mer vellykket!  Juster strategien din derfra for å øke suksessen og omsetningen i de butikkene som omsetter mindre.


Konklusjon

OliverSuite’s intuitive rapporter og dashbord hjelper deg med å forstå butikkens ytelse.  Det igjen hjelper deg med å ta bedre beslutninger.  Informerte beslutninger forbedrer virksomheten din, slik at du igjen øker omsetningen og fortjenesten. Prøv vår gratis demo i dag og se selv hvordan Olivers inngående rapporter kan hjelpe din virksomhet.